Zapisz się na newsletter

i bądź pierwszym, który pozna nasze wydarzenia

Aktualne informacje Śledź wydarzenia i bierz udział w prezentacjach

09/03/2017
eROBOCZE SHOW 2017! w Dąbrowie Górniczej

Wielkie eROBOCZE SHOW w Dąbrowie Górniczej – już niedługo! 8 kwietnia przy ulicy Zakawie (42-530) na Torze Motocross.

Czytaj więcej
01/03/2017
PREMIERA! ZUPEŁNIE NOWE FURGONY I BUSY NEXT!

Z ogromną satysfakcją, przedstawiamy kolejną premierę pojazdów NEXT – GAZela Next Furgon!

Czytaj więcej
30/01/2017
Autonomiczny autobus Kamaza

Kamaz pokazał koncept – koncepcyjny pojazd dedykowany do systemu inteligentnego transportu miejskiego, jako mobilna część tej całości. Jest to minibus wykonany jako wariant autonomiczny – bez kierowcy.

Czytaj więcej
16/01/2017
Modele z silnikami Euro 6 i zachodnioeuropejskie komponenty

Silniki Euro 6 pochodzą  od Cumminsa. Są to sprawdzone wyroby z serii ISB, w dodatku występujące w większej liczbie wersji docelowych, niż uprzednio. 

Czytaj więcej
16/01/2017
Kamaz wygrał rajd Dakar 2017!!

Fabryczny zespół Kamaza podwójnym zwycięzcą tegorocznego Rajdu Dakar!

Czytaj więcej
27/12/2016
GAZELE w sieci KAMAZ POLSKA!

KAMAZ POLSKA poszerza swoją ofertę o samochody dostawcze do 3,5 t, prosto z rosyjskiej fabryki GAZ.

Czytaj więcej
x
eROBOCZE SHOW 2017! w Dąbrowie Górniczej

Wielkie eROBOCZE SHOW w Dąbrowie Górniczej - już niedługo! 8 kwietnia przy ulicy Zakawie (42-530) na Torze Motocross. W tym roku, po raz pierwszy wystartuje inauguracyjny konkurs BIG BAU MASTERS - niezwykle dynamiczny pokaz sprzętów budowlanych - wykonany przez operatorów-wirtuozów koparek. Po raz pierwszy w historii tych imprez, odbędzie się również konkurs maszyn przeładunkowych. Organizatorzy zapewniają ogrom atrakcji i obecność marek takich jak SennebogenKubota, Takeuchi, Avant, Magni, JCB, CAT, czy DHB.KAMAZ również pojawi się w gronie wyżej wymienionych marek i zaprezentuje: solidne podwozia pod najbardziej wymagające zabudowy, moc niezawodnych silników Cummins, nowe technologiczne rozwiązania, jakie zostały zastosowane w zupełnie NOWYCH KAMAZACH!Zachęcamy do przybycia i skorzystania z możliwości jazdy próbnej. Specjalnie dla wszystkich odwiedzających - prelekcja i prezentacja pojazdów.  

PREMIERA! ZUPEŁNIE NOWE FURGONY I BUSY NEXT!

Z ogromną satysfakcją, przedstawiamy kolejną premierę pojazdów NEXT - GAZela Next Furgon!Samochód ten, zaprojektowany został w odpowiedzi na oczekiwania klientów. Posiada niezawodny, kompaktowy silnik diesla marki Cummins, spełniający restrykcyjne europejskie normy, jak również doskonałej jakości komponenty takich firm jak BOSH, MANDO, czy SACHS.NOWA Gazela Next Furgon, to przede wszystkim synonim wydajności - co gwarantuje zwiększona ładowność i pojemność  przedziału ładunkowego. Pojazd dostępny jest w trzech bazowych wariantach: VAN, COMBI i BUS.Zamówienia można składać kontaktując się z działem handlowym KAMAZ POLSKA lub ze swoim lokalnym dealerem.Jesteśmy w całej Polsce. 

Autonomiczny autobus Kamaza

Kamaz pokazał koncept – koncepcyjny pojazd dedykowany do systemu inteligentnego transportu miejskiego, jako mobilna część tej całości. Jest to minibus wykonany jako wariant autonomiczny – bez kierowcy. Projekt nosi kodową nazwę "SHUTTLE” - „wahadłowiec – wożący tam i z powrotem ”, co stanowi określenie zapożyczone z oryginalnej angielskiej nazwy “space shuttle” - prom kosmiczny. Główny cel polega tu na wprowadzeniu w miastach – na miejskich ulicach wielu 12-miejscowych minibusów wykorzystujących technologię autonomicznego prowadzenia. Ujawniony koncept ma osie na zwisach oraz centralnie umieszczone z obu stron dwuskrzydłowe drzwi, otwierane przesuwnie. Takie wersje mogą stanowić obiecującą alternatywę w stosunku do tradycyjnych autobusów o dużej pojemności – wieloosobowych, prowadzonych przez kierowców i poruszających się według wcześniej ściśle wyznaczonych tras.W projekt są włączeni eksperci z Kamaza oraz instytutu badawczego NAMI. W ramach tego łączonego zespołu współpracują oni z firmą Yandex, odpowiedzialną za infrastrukturę. Na chwilę obecną Kamaz, jako podmiot posiadający doświadczenie i zdolność do zaprojektowania pojazdów z systemem autonomicznego prowadzenia, jest podstawowym partnerem przemysłowym w tym przedsięwzięciu oraz kładzie podwaliny w zakresie strategii marketingowej w obszarze wprowadzenia takich produktów na rynek. Przedstawił już oficjancie prototypowy model zrobotyzowany (prototype robot vehicle), skierowany następnie do serii testów. Poza tym projekt ten wymaga spożytkowania szerokiego doświadczenia w produkcji autobusów, jakie na przestrzeni niemal pięciu dekad swojego funkcjonowania zebrał gigant z miasta Chelny.W koncepcji SHUTTLE droga, jaką porusza się pojazd autonomiczny, jest planowana i podawana w czasie rzeczywistym adaptacyjnie, w zależności od bieżącego zapotrzebowania pasażerów na przewóz. Komunikacja pasażerów z systemem odbywa się poprzez specjalną aplikację w telefonie. Za jej pomocą pasażer określa punkt początkowy i końcowy – gdzie chce dotrzeć, przy czym dane o jego aktualnej pozycji są pobierane przez system w oparciu o aplikację geo lokalizacji w telefonie. W dodatku, w czasie zamawiania pasażer może określić, w zależności od swoich potrzeb i preferencji, funkcjonalną rolę pojazdu: czy ma to być taksówka służąca do przejazdu osobistego, czy kolektywnie udostępniany system wspólny – tzw. collective (shared) use, w którym podróżny porusza się w oparciu o pojazd wykorzystywany także przez innych.Obecnie w Rosji nie ma ram prawnych dla ruchu takich autonomicznych pojazdów. Niemniej pierwszy krok w ich wprowadzaniu mógłby przebiegać analogicznie do wdrażania takich odmian do eksploatacji na terenach zamkniętych. W efekcie, do 2018 roku pierwsze autonomiczne autobusy zbudowane zgodnie z tą koncepcją mogą pojawić się w business parkach, centrach wystawowych, miasteczkach naukowych, klastrach innowacyjno-przemysłowych, kompleksach muzealnych i portach lotniczych. Mogą one być spożytkowane nie tylko do przewozu osób, ale i do transportu ładunków w strefach ochronnych o wymaganej zerowej emisji substancji szkodliwych albo w strefach – miejscach, gdzie przebywanie ludzi nie jest wskazane, jak w zakładach chemicznych lub rafineriach blisko niebezpiecznych instalacji.Omawiając ten system warto wskazać na:

  • indywidualizację w stosunku do potrzeb przewozowych – tzw. transport pasażerski 4.0 z podróżnym epoki 4.0;
  • elastyczność użytkową w eksploatacji;
  • ograniczanie zbędnych jazd – pustych i nie w pełni wykorzystanych przebiegów;
  • zoptymalizowane dostosowanie podaży usług transportowych do popytu na nie;
  • lepsze wykorzystanie zasobów – poolu pojazdów i dostępnej infrastruktury;
  • ograniczenie strat czasowych podróżnych w trakcie przejazdu;
  • wyjście z założenia, że podaż przewozowa ma istnieć ex post w stosunku do zgłoszonego wcześniejszej popytu na nią – zgłoszenie ex ante, co pozwala lepiej dopasować czasowo i kosztowo stronę podażową i popytową.
 _____-__________-_______-___________ (1)

Modele z silnikami Euro 6 i zachodnioeuropejskie komponenty

Silniki Euro 6 pochodzą  od Cumminsa. Są to sprawdzone wyroby z serii ISB, w dodatku występujące w większej liczbie wersji docelowych, niż uprzednio. Silniki Cummins należą do niezwykle sprawdzonych i cenionych przez klientów. Wyróżniają się dobrymi osiągami, w tym wysokimi maksymalnymi mocami i momentami obrotowymi w stosunku do pojemności, relatywnie niskimi wymaganiami obsługowymi, niską emisją hałasu oraz względnie niskim zużyciem paliwa.Cechy te bezpośrednio wpływają na koszty pozyskania i posiadania, określane mianem TCO, oraz na sam komfort prowadzenia. Ważna pozostaje tu szczególnie wysoka efektywność w realizacji powierzonych zadań transportowych w powiązaniu z pewnością tej realizacji. W tym kontekście Cummins zapewnia na terenie kraju naszym użytkownikom wymagane wsparcie techniczne na odpowiednim poziomie, a wypracowany z nim dotychczasowy schemat współpracy sprawdził się w praktyce”.W nowych pojazdach są także standardowo instalowane inne kluczowe komponenty od renomowanych zachodnioeuropejskich dostawców. Przykładowo skrzynie biegów pochodzą z koncernu ZF, z kolei pozostałe ważne podzespoły od firm takich jak Bosch, Wabco, Holset, Sachs czy Knorr Bremse.

Kamaz wygrał rajd Dakar 2017!!

Fabryczny zespół Kamaza podwójnym zwycięzcą tegorocznego Rajdu Dakar!Odbywający się w Ameryce Południowej Rajd Dakar uważa się za jedną z najtrudniejszych imprez w świecie samochodów terenowych, trudniejszą nawet niż legendarny Rajd Paryż-Dakar, rozgrywany w latach 80. ubiegłego wieku. W efekcie odniesienie w nim zwycięstwa należy poczytywać za ogromny sukces. I taki właśnie sukces w bieżącym roku odniósł fabryczny zespół Kamaza – Kamaz-master Team, po przerwie triumfalnie wracając do tej morderczej drogowej rozgrywki – rozgrywki w rajdzie – maratonie, dokładnie sprawdzającym zarówno twardość i niezawodność sprzętu, jak i wytrzymałość oraz hart duch biorących w nim udział ludzi. Sukces ten jest o tyle większy, że rosyjskie pojazdy w tej niezwykle wymagającej rywalizacji zajęły dwa pierwsze miejsca w kategorii ciężarówek.Ogółem w tegorocznym rajdzie wzięły udział cztery Kamazy z fabrycznego zespołu: №501, kierowca A.Mardeev; pilot A.Belyaev; mechanik D.Svistunov. №505, kierowca E.Nikolaev; pilot E.Yakovlev; mechanik V.Rybakov. №513, kierowca D.Sotnikov; pilot R.Akhmadeev; mechanik I.Leonov. №515, kierowca A.Shibalov; pilot R.Amatych; mechanik I.Romanov.Droga zespołu KAMAZ-master na czołowe miejsca, w tym do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, nie zaliczała się bynajmniej do łatwych.Dakar stanowi miejsce rywalizacji wielu mocnych załóg, zespołów oraz inżynierów-projektantów. W trakcie 12 etapów zmagań i 8800 km trasy przez doliny, góry oraz pustynie Paragwaju, Argentyny i Boliwii zespół KAMAZ-master musiał odpierać ataki ze strony niezwykle mocnych rywali. Ogólnie na linii startowej pojawiło się 50 ciężarówek marek: MAN - 14, DAF - 6, IVECO - 6, Tatra - 3, Kamaz - 4, Renault - 3, Ginaf - 3, MAZ - 3, Hino - 2, Liaz -1, Scania - 2, Mercedes - 3.Rywale KAMAZ-master - IVECO, MAN, Tatra, Renault oraz inne zespoły autentycznie bardzo dobrze przygotowali się do tego współzawodnictwa. Zatrudnili dobrych – mocnych pilotów, zmodernizowali ciężarówki. Już w pierwszej fazie rywalizacji dało się zauważyć ich technologiczne innowacje.Ciężarówki konkurentów zostały dobrze dostosowane do sprostania trudom odcinków w klasycznym stylu rajdowymi i wiele z nich uczestniczyło w zmaganiach w pierwszych etapach Dakaru. Ciężarówki te otrzymały 6-cylindrowe, rzędowe silniki, nowoczesne hamulce i systemy limitowania (odcinania) prędkości maksymalnej (cut-off max speed systems – elektroniczne systemy pozwalające kierowcy stale – trwale jechać z prędkością zbliżoną do dozwolonej przepisami prędkości 140 km/h). W rezultacie wykazywały przewagę na odcinkach, w czasie których istotną rolę odgrywało szybkie przyspieszanie i hamowanie. Jednocześnie rosyjskie auta marki KAMAZ zawsze odnosiły sukces na bardziej tradycyjnych, ekstremalnych odcinkach Dakaru, gdy trzeba było operować w trudnym terenie, po nawierzchniach piaszczystych z ciężko przejezdnym piaskiem albo kamienistych. Wówczas jazda off-road zgodnie z wytyczoną trasą staje się znacznie większym wyzwaniem, gdy skok zawieszenia i moment obrotowy widlastych jednostek napędowych odgrywają już o wiele ważniejszą rolę. Pomijając powyższe, kierowcy tacy jak Peter Versluis (MAN), Hans Stacey (MAN), Gerard De Rooy (IVECO), Federico Villagra (IVECO), Martin Kolomy (Tatra) mają potężne doświadczenie w konkurowaniu w klasycznej rywalizacji rajdowej. Niemniej, przy uwzględnieniu tych wszystkich czynników, w trakcie pierwszych etapów załogi Kamazów były w stanie zminimalizować odstępy czasowe w stosunku do przewodzących załóg jadących samochodami Renault, MAN oraz IVECO. Trasa okazała się szczególnie trudna w obliczu problemów z pracą silników w warunkach słabej zawartości tlenu w powietrzu. Wyjątkowo doświadczono tego w Boliwii, gdzie załogi zespołu KAMAZ-master zaczęły doganiać rywali. Przy nieprzejezdności Altiplano, pomimo faktu, że silniki osiągały wysokie temperatury wskutek problemów z chłodzeniem w następstwie braku tlenu, rosyjskie załogi zaczęły mocno walczyć o odzyskanie tytułu Zwycięzcy Rajdu Dakar. Tym bardziej, że sytuacja dla zespołów asystujących – ekip pomocniczych i technicznych stała się znacznie trudniejsza wskutek ciągłych i niespotykanych na tym terenie opadów deszczu – wiele biwaków było wręcz zalanych wodą.Po drugiej części zmagań, przed dniem odpoczynku, pierwszą pozycję w kategorii ciężarówek zajmował mistrz Dakaru – Holender Gerard De Rooy (IVECO). Z niewielkimi stratami załogi Kamazów Eduard Nikolaev, Dmitry Sotnikov i Airat Mardeev zajmowały w kolejności trzy następne miejsca – drugie, trzecie i czwarte. Samochód wsparcia – szybkiej pomocy Antona Shibalova plasował się na miejscu siódmym.Niezwykle dramatyczny okazał się etap maratonu trwający dwa dni, podczas których załogi były odcięte od zespołów pomocy – wsparcia i w przypadku jakiejkolwiek usterki mogły polegać wyłącznie na sobie. Na szczęście, rosyjskie pojazdy w trakcie tych trudnych dni nie odnotowały żadnych problemów. Niemniej jedno z niebezpiecznych łożysk rzeki stało się przyczyną postoju Airata Mardeeva. Auto po prostu zakopało się w miękkim, drobnym i mokrym piasku. Pierwsza pomoc Antona Shibalova zatrzymała się, by wyciągnąć ugrzęźniętą ciężarówkę. Kilka lin uległo rozerwaniu, zanim dużym wysiłkiem udało się ją wyciągnąć. Stracono jednak około dwóch godzin. W trakcie tej operacji zerwana lina ewakuacyjna uderzyła tylną partię auta Antona i zniszczyła akumulatory. Mimo tego zdołali przekroczyć linię mety jadąc wyłącznie na alternatorze.Sytuacja do 10 etapu na czele stawki wskazywała na ciężką walkę, jaka była niespotykana – niecodzienna nawet w kategorii szybszych aut osobowych. Jedynie kilka minut dzieliło rywali z prowadzącej trójki po przebyciu prawie 7000 km trasy - ostatecznie bowiem zanotowano jedynie te parominutowe różnice pomiędzy załogami ze ścisłej czołówki. Wyniki rajdu w znacznym stopniu okazały się być zatem naznaczone przez wydarzenia i zachowania poszczególnych załóg na ostatnich etapach. Ponieważ zarówno ciężarówki, jak i zawodnicy – kierowcy i piloci – wykazywali niemal ten sam poziom determinacji i przygotowania, głównym czynnikiem stojącym za odniesieniem sukcesu okazały się zdolności nawigacyjne. I – jak pokazało życie – wszyscy rosyjscy specjaliści byli mistrzami w tym fachu, odnosząc tu niezaprzeczalny sukces. W trakcie 10 etapu dobre zdolności nawigacyjne kopilotów Evgenija Yakovleva i Dmitrija Sotnikova pomogły w uzyskaniu większej przewagi czasowej w stosunku do najbliższych rywali o odpowiednio 19 i 23 minuty.W efekcie na ostatnich etapach załogi Kamazów walczyły już tylko o utrzymanie prowadzenia i zdołały tego dokonać. Ostatecznie załoga Eduard Nikolaev-Evgeny Yakovlev-Vladimir Rybakov zajęła miejsce pierwsze, pokrywając się złotem. Załoga Dmitry Sotnikov-Ruslan Akhmadeev-Igor Leonov zajęła miejsce drugie, zdobywając srebro. Na trzeciej pozycji uplasował się Gerard De Rooy w IVECO, który – by tak właśnie zakończyć zmagania – musiał stoczyć niełatwą walkę. Tym samym KAMAZ-master team został czternastokrotnym zwycięzcą Rajdu Dakar.Poza tym załoga Airata Mardeeva uplasowała się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Natomiast wóz pomocy Antona Shibalova finiszował na dziewiętnastej pozycji. Wiele razy pomógł on rosyjskim sportowcom – zawodnikom, nie tylko z zespołu KAMAZ-master. Przykładowo na przedostatnim etapie holował załogę Ravila Maganova (UTV, №378) aż do linii mety. W rezultacie załoga ta zdobyła brąz w swojej klasie.By dalej utrzymać tytuł Zwycięzcy – Championa zespół KAMAZ-master musi ciężko pracować. Musi przygotować – opracować nowy pojazd z klasyczną kabiną, zaprojektowany i zbudowany w centrum sportowym (sports-centre) KAMAZ-master. Także w niedalekiej przyszłości musi zadecydować w kwestii silnika – jaki silnik zastosować w ciężarówce z klasyczną kabiną i w ciężarówce w teraz tradycyjnym układzie wagonowym z kabiną nad silnikiem (COE – cab-over-engine). Konieczność dokonania tego wyboru stanowi następstwo nowych regulacji Rajdu Dakar, obowiązujących od 2018 roku. Zgodnie z nimi dopuszczalna pojemność silników do ciężarówek będzie zredukowana do 13 litrów.Rodzaj rewanżu rywale rosyjskiego zespołu zamierzają wziąć podczas Rajdu Silk Way Rally-2017, planowanego w lipcu tego roku. Rajd ten będzie przebiegać na terytorium Rosji, Kazachstanu oraz Chin. Duża rozmaitość i zmienność dróg, wszystkie nieprzebyte – nieprzejezdne – piaski, góry, stepy, itd. – stanowią ogromną zachętę dla sportowców oraz zapowiadają interesującą i twardą walkę w tym transkontynentalnym maratonie 

GAZELE w sieci KAMAZ POLSKA!

KAMAZ POLSKA poszerza swoją ofertę o samochody dostawcze do 3,5 t, prosto z rosyjskiej fabryki GAZ.

Modele jakie będzie można zakupić, to GAZelle Business/Sobol - starsza, ale sprawdzona seria pojazdów oraz najnowsza propozycja - GAZelle Next.
Samochody wyposażone są w nowoczesne silniki marki Cummins,spełniające normy czystości spalin EURO 5.
 

Polecane: samochody strażackie | hakowiec | żuraw samochodowy | wywrotki | pojazdy komunalne | samochody z HDS