Zapisz się na newsletter

i bądź pierwszym, który pozna nasze wydarzenia

Aktualne informacje Śledź wydarzenia i bierz udział w prezentacjach

06/04/2017
Kamaz stawia na ekonomię i ekologię

Kamaz PTC – największy rosyjski producent uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów

Czytaj więcej
06/04/2017
Kamaz Polska podsumowuje 2016 rok i przedstawia plany na rok 2017

Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego reprezentanta w naszym kraju interesów koncernu Kamaz

Czytaj więcej
09/03/2017
eROBOCZE SHOW 2017! w Dąbrowie Górniczej

Wielkie eROBOCZE SHOW w Dąbrowie Górniczej – już niedługo! 8 kwietnia przy ulicy Zakawie (42-530) na Torze Motocross.

Czytaj więcej
01/03/2017
PREMIERA! ZUPEŁNIE NOWE FURGONY I BUSY NEXT!

Z ogromną satysfakcją, przedstawiamy kolejną premierę pojazdów NEXT – GAZela Next Furgon!

Czytaj więcej
30/01/2017
Autonomiczny autobus Kamaza

Kamaz pokazał koncept – koncepcyjny pojazd dedykowany do systemu inteligentnego transportu miejskiego, jako mobilna część tej całości. Jest to minibus wykonany jako wariant autonomiczny – bez kierowcy.

Czytaj więcej
16/01/2017
Modele z silnikami Euro 6 i zachodnioeuropejskie komponenty

Silniki Euro 6 pochodzą  od Cumminsa. Są to sprawdzone wyroby z serii ISB, w dodatku występujące w większej liczbie wersji docelowych, niż uprzednio. 

Czytaj więcej
x
Kamaz stawia na ekonomię i ekologię

Kamaz PTC – największy rosyjski producent uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów – mocno stawia na ekonomiczne i ekologiczne aspekty związane z użytkowaniem proponowanych przez siebie wyrobów.W tym obszarze firma chce pozostawać w zgodzie ze światowym trendami, wykazując, że przy obecnym rozwoju techniki kwestie ekonomiczne mogą w pełni łączyć się z zagadnieniami związanymi z ochroną przyrody. Dlatego obecnie pracuje nad problematyką autonomicznego prowadzenia, alternatywnych zespołów napędowych, w tym układów w pełni elektrycznych, oraz paliw alternatywnych. W tym ostatnim przypadku systematycznie i konsekwentnie wdraża strategię dającą się określić jako poszerzenie użycia gazu w postaci paliwa dla silników spalinowych. W efekcie od dawna stawia na gaz naturalny, a dokładnie wykorzystanie go do zasilania jednostek napędowych w formie sprężonej – CNG. Paliwo to bowiem wykazuje szereg istotnych zalet zarówno z dystrybucyjnego, jak i czysto użytkowego punktu widzenia. Sieć tankowania już funkcjonuje i może dalej być rozwijana w oparciu o dotąd istniejące tradycyjne stacje tankowania oraz stacje nowe, zajmujące się wyłącznie sprzedażą paliwa gazowego. Do tego aktualnie stosowane silniki gazowe zapewniają moc i moment obrotowy w zupełności wystarczające dla samochodów czy zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 36000-38000 kg, zazwyczaj poruszających się w niezbyt trudnych warunkach drogowych. Ponadto uzyskiwany zasięg kształtuje się na poziomie przeciętnie 200-300 km, co z powodzeniem zabezpiecza potrzeby nawet ciężkiej dystrybucji, w tym miejskiej oraz realizowanej na poziomie lokalnym i regionalnym. Paliwo gazowe jest też uważane za ekologicznie dość czyste i w dodatku po części możliwe do uzyskania ze źródeł odnawialnych, przy jednoczesnej znacznej dostępności – jako kopaliny – ze źródeł tradycyjnych. Tym samym pojazdy z napędem gazowym określane są jako zielone – przyjazne dla przyrody.Kamaz pozostaje niezwykle elastyczny w kwestii liczby i rodzaju zbiorników na gaz, determinujących przestrzeń niezbędną na ich montaż oraz zasięg uzyskiwany przez wyposażony w nie pojazd. Zbiorniki te mogą być zrobione z różnych materiałów – stali bądź tworzyw, cechować się różną pojemnością i występować w różnej liczbie. Dzięki temu każdy nabywca, w zależności od dostępnej przestrzeni montażowej i typu zadań wykonywanych przez dany samochód, wpływających na wymagany minimalny zasięg, może wybrać rozwiązanie najbardziej mu odpowiadające.Tak szeroka paleta propozycji w zakresie gazowych źródeł napędu powoduje, że Kamaz poleca je do wielu modeli o różnej dopuszczalnej masie całkowitej – od lekkich typowo dystrybucyjnych po ciężkie, w tym specjalizowane i specjalistyczne. Znamiennym jest tu, że Rosjanie nie ograniczają się jedynie do odmian uniwersalnych, ale montaż gazowych zespołów napędowych dopuszczają także w odmianach specjalizowanych i specjalistycznych. To odróżnia ich w tym obszarze od strategii wdrażanej przez znane zachodnie koncerny, w przypadku których jednostki gazowe trafiają zazwyczaj do wersji dystrybucyjnych i komunalnych, tych ostatnich przeważnie do zastosowań typu śmieciarka. Tymczasem Kamazy CNG można m.in. zamówić jako 3-osiowe, lekko uterenowione podwozia w układzie napędowym 6x4 z nadwoziami typu wywrotki, w tym trójstronne i tylnozsypowe, żurawie, śmieciarki, asenizacyjne do wywozu nieczystości płynnych, dla służb komunalnych bądź cysterny do przemieszczania paliw. Do tego dochodzą klasyczne uniwersalne skrzynie ładunkowe oraz furgony, chłodnie i izotermy. Ponadto napęd gazowy firma stosuje w ciągnikach siodłowych, w tym dystrybucyjnych i dedykowanych do obsługi tras na dalekich dystansach. Poza ciężarówkami silniki CNG Kamaz instaluje w swoich autobusach miejskich.

Kamaz Polska podsumowuje 2016 rok i przedstawia plany na rok 2017

Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego reprezentanta w naszym kraju interesów koncernu Kamaz – rosyjskiego producenta uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów – podsumowała rok 2016 i przedstawiła plany na rok 2017.Ogółem w roku ubiegłym firma przekazała klientom 82 auta marki Kamaz w kilku odmianach, co stanowi wynik na bardzo podobnym poziomie do osiągniętego rok wcześniej, gdy odbiorców ostatecznie znalazły 83 egzemplarze. W ubiegłym roku dostarczono dokładnie:

  • wywrotki – 26 sztuk: 24 sztuki typów 65115 6x4 i 6520 6x4 oraz 2 sztuki typu 6540 8x4;
  • żurawie samojezdne na podwoziach kołowych – 12 sztuk: 10 sztuk 25-tonowego żurawia na podwoziu typu 43118 6x6 oraz 2 sztuki 16-tonowego żurawia na podwoziu typu 53605 4x2;
  • straż pożarna – 12 sztuk dwóch wariantów ratowniczo-gaśniczych: 10 sztuk typu GBA na podwoziu 4x4 ze zbiornikiem na wodę o pojemności 2500 litrów i 2 sztuki typu GCBA na podwoziu 6x6 ze zbiornikiem na wodę o pojemności 5500 litrów;
  • komunalne zabudowa asenizacyjna – 4 sztuki na podwoziach typów 53605 4x2 i 65115 6x4;
  • wiertnice – 2 sztuki na podwoziu typu 43118 6x6;
  • wywrotka z żurawiem HDS – 5 sztuk: 4 sztuki na podwoziu typu 53605 4x2 i 1 sztuka na podwoziu typu 65115 6x4;
  • izoterma – 1 sztuka na podwoziu typu 4326-550;
  • hakowy system załadowczy – 5 sztuk: 4 sztuki na podwoziach 6x4 typów 65115 i 6520 oraz 1 sztuka na podwoziu typu 53605 4x2;
  • podwozia bez zabudów – 16 sztuk: 12 sztuk 6x4 i 4 sztuki 4x4.
Generalnie podmiot zanotował wielkość sprzedaży nieco mniejszą niż w 2015 roku, lecz ze względu na większą specjalizację oraz dostawy samochodów specjalnych z zabudowami w postaci żurawi samojezdnych uzyskał wzrost obrotów o 4%. W zakresie struktury dostaw w bieżącym roku nie są przewidywane jakieś poważne zmiany. Nadal podstawowymi sektorami znajdującymi się w kręgu zainteresowań spółki pozostaną: budownictwo, drogownictwo, energetyka, leśnictwo, ekipy poszukiwawcze, służby komunalne, w tym głównie podmioty zajmuje się selektywną zbiórką odpadów, oraz straż pożarna. W każdym z tych przypadków Kamaz Polska myśli o poszerzeniu i pogłębieniu oferty, co generalnie będzie się odbywać wespół z krajowymi renomowanymi firmami zabudowującymi. Przykładowo dla służb komunalnych dostępne są podwozia 2-, 3- i 4-osiowe, zazwyczaj z jedną albo z dwoma osiami napędzanymi (układy 4x2, 6x4 i 8x4) pod hakowe systemy załadowcze, opcjonalnie uzupełnione o zakabinowy żuraw. M.in. w roku ubiegłym na Międzynarodowych Targach Pol-Eco-System w Poznaniu pokazane zostało niezwykle uniwersalne eksploatacyjnie 2-osiowe szosowe podwozie typ 53605 (K2030) 4x2 z urządzeniem hakowym. Innymi rodzajami zabudów dedykowanych dla służb komunalnych na podwoziach Kamaz są: klasyczna skrzynia ładunkowa, wywrotka, żuraw za kabiną i skróconą skrzynią ładunkową lub wywrotką, pojemnik do selektywnej zbiorki odpadów, śmieciarki klasyczne i bębnowe oraz zbiorniki do wywozu nieczystości płynnych.Oferta dla budownictwa, poza niejako tradycyjnie fabrycznymi wywrotkami, obejmuje – uważane za fabryczne – betonomieszarki i żurawie. Jedną z takich kompletnych opcji stanowi terenowe podwozie Kamaz typ 43118 6x6 (B2131) z żurawiem KC55713 25 ton z fabryki w Klincach. Pojazd ten pod względem osiąganych parametrów praktycznie nie ma konkurentów na naszym rynku.Ponadto spółka chce poszerzyć i pogłębić współpracę ze strażą pożarną, by zdecydowanie podnieść dostawy w tym sektorze, z ubiegłorocznych 12 sztuk do co najmniej 18-20 i – przy optymistycznym rozwoju wydarzeń – do 25. Obecnie w zakresie nadwozi ratowniczo-gaśniczych kooperuje z Zamet Głowno. Przy czym, biorąc pod uwagę pozostałe możliwości oraz potencjalność koprodukcji z inną z rodzimych renomowanych firm zabudowujących, liczba propozycji w tym zakresie może zostać znacznie wzbogacona. Kamaz Polska chce przedstawić więcej typów podwozi, z kolei na podwoziu jednego typu osadzać więcej rodzajów nadwozi pożarniczych, zarówno wsparcia logistycznego – z hakowym system załadunkowym i ewentualnie zakabinowym żurawiem, kwatermistrzowskich, dowódczych jak i klasycznych ratowniczych oraz ratowniczo-gaśniczych.Osiągnięciu jak najlepszych wyników ma służyć szereg powiązanych przedsięwzięć, podejmowanych na różnych płaszczyznach oraz w odniesieniu do różnych grup aut i klientów. W zakresie sieci utworzone zostały nowe przedstawicielstwa we Wrocławiu, Rzeszowie, Lublinie, Płocku, Latonicach pod Warszawą. Poza tym Kamaz Polska proponuje lekkie auta dostawcze pochodzące z fabryki GAZ – najnowszy GAZelle Next i starszy Biznes. W ubiegłym roku sprzedano je w łącznej liczbie 11 sztuk:
  • Gazela Biznes 4x4 – 6 sztuk z zabudowami głównie wywrotka lub skrzynia oraz 1 sztuka z podnośnikiem koszowym 18 m;
  • Gazela Next 4x2 – 4 sztuki skrzyniowe lub skrzynia z żurawiem HDS.
 

eROBOCZE SHOW 2017! w Dąbrowie Górniczej

Wielkie eROBOCZE SHOW w Dąbrowie Górniczej - już niedługo! 8 kwietnia przy ulicy Zakawie (42-530) na Torze Motocross. W tym roku, po raz pierwszy wystartuje inauguracyjny konkurs BIG BAU MASTERS - niezwykle dynamiczny pokaz sprzętów budowlanych - wykonany przez operatorów-wirtuozów koparek. Po raz pierwszy w historii tych imprez, odbędzie się również konkurs maszyn przeładunkowych. Organizatorzy zapewniają ogrom atrakcji i obecność marek takich jak SennebogenKubota, Takeuchi, Avant, Magni, JCB, CAT, czy DHB.KAMAZ również pojawi się w gronie wyżej wymienionych marek i zaprezentuje: solidne podwozia pod najbardziej wymagające zabudowy, moc niezawodnych silników Cummins, nowe technologiczne rozwiązania, jakie zostały zastosowane w zupełnie NOWYCH KAMAZACH!Zachęcamy do przybycia i skorzystania z możliwości jazdy próbnej. Specjalnie dla wszystkich odwiedzających - prelekcja i prezentacja pojazdów.  

PREMIERA! ZUPEŁNIE NOWE FURGONY I BUSY NEXT!

Z ogromną satysfakcją, przedstawiamy kolejną premierę pojazdów NEXT - GAZela Next Furgon!Samochód ten, zaprojektowany został w odpowiedzi na oczekiwania klientów. Posiada niezawodny, kompaktowy silnik diesla marki Cummins, spełniający restrykcyjne europejskie normy, jak również doskonałej jakości komponenty takich firm jak BOSH, MANDO, czy SACHS.NOWA Gazela Next Furgon, to przede wszystkim synonim wydajności - co gwarantuje zwiększona ładowność i pojemność  przedziału ładunkowego. Pojazd dostępny jest w trzech bazowych wariantach: VAN, COMBI i BUS.Zamówienia można składać kontaktując się z działem handlowym KAMAZ POLSKA lub ze swoim lokalnym dealerem.Jesteśmy w całej Polsce. 

Autonomiczny autobus Kamaza

Kamaz pokazał koncept – koncepcyjny pojazd dedykowany do systemu inteligentnego transportu miejskiego, jako mobilna część tej całości. Jest to minibus wykonany jako wariant autonomiczny – bez kierowcy. Projekt nosi kodową nazwę "SHUTTLE” - „wahadłowiec – wożący tam i z powrotem ”, co stanowi określenie zapożyczone z oryginalnej angielskiej nazwy “space shuttle” - prom kosmiczny. Główny cel polega tu na wprowadzeniu w miastach – na miejskich ulicach wielu 12-miejscowych minibusów wykorzystujących technologię autonomicznego prowadzenia. Ujawniony koncept ma osie na zwisach oraz centralnie umieszczone z obu stron dwuskrzydłowe drzwi, otwierane przesuwnie. Takie wersje mogą stanowić obiecującą alternatywę w stosunku do tradycyjnych autobusów o dużej pojemności – wieloosobowych, prowadzonych przez kierowców i poruszających się według wcześniej ściśle wyznaczonych tras.W projekt są włączeni eksperci z Kamaza oraz instytutu badawczego NAMI. W ramach tego łączonego zespołu współpracują oni z firmą Yandex, odpowiedzialną za infrastrukturę. Na chwilę obecną Kamaz, jako podmiot posiadający doświadczenie i zdolność do zaprojektowania pojazdów z systemem autonomicznego prowadzenia, jest podstawowym partnerem przemysłowym w tym przedsięwzięciu oraz kładzie podwaliny w zakresie strategii marketingowej w obszarze wprowadzenia takich produktów na rynek. Przedstawił już oficjancie prototypowy model zrobotyzowany (prototype robot vehicle), skierowany następnie do serii testów. Poza tym projekt ten wymaga spożytkowania szerokiego doświadczenia w produkcji autobusów, jakie na przestrzeni niemal pięciu dekad swojego funkcjonowania zebrał gigant z miasta Chelny.W koncepcji SHUTTLE droga, jaką porusza się pojazd autonomiczny, jest planowana i podawana w czasie rzeczywistym adaptacyjnie, w zależności od bieżącego zapotrzebowania pasażerów na przewóz. Komunikacja pasażerów z systemem odbywa się poprzez specjalną aplikację w telefonie. Za jej pomocą pasażer określa punkt początkowy i końcowy – gdzie chce dotrzeć, przy czym dane o jego aktualnej pozycji są pobierane przez system w oparciu o aplikację geo lokalizacji w telefonie. W dodatku, w czasie zamawiania pasażer może określić, w zależności od swoich potrzeb i preferencji, funkcjonalną rolę pojazdu: czy ma to być taksówka służąca do przejazdu osobistego, czy kolektywnie udostępniany system wspólny – tzw. collective (shared) use, w którym podróżny porusza się w oparciu o pojazd wykorzystywany także przez innych.Obecnie w Rosji nie ma ram prawnych dla ruchu takich autonomicznych pojazdów. Niemniej pierwszy krok w ich wprowadzaniu mógłby przebiegać analogicznie do wdrażania takich odmian do eksploatacji na terenach zamkniętych. W efekcie, do 2018 roku pierwsze autonomiczne autobusy zbudowane zgodnie z tą koncepcją mogą pojawić się w business parkach, centrach wystawowych, miasteczkach naukowych, klastrach innowacyjno-przemysłowych, kompleksach muzealnych i portach lotniczych. Mogą one być spożytkowane nie tylko do przewozu osób, ale i do transportu ładunków w strefach ochronnych o wymaganej zerowej emisji substancji szkodliwych albo w strefach – miejscach, gdzie przebywanie ludzi nie jest wskazane, jak w zakładach chemicznych lub rafineriach blisko niebezpiecznych instalacji.Omawiając ten system warto wskazać na:

  • indywidualizację w stosunku do potrzeb przewozowych – tzw. transport pasażerski 4.0 z podróżnym epoki 4.0;
  • elastyczność użytkową w eksploatacji;
  • ograniczanie zbędnych jazd – pustych i nie w pełni wykorzystanych przebiegów;
  • zoptymalizowane dostosowanie podaży usług transportowych do popytu na nie;
  • lepsze wykorzystanie zasobów – poolu pojazdów i dostępnej infrastruktury;
  • ograniczenie strat czasowych podróżnych w trakcie przejazdu;
  • wyjście z założenia, że podaż przewozowa ma istnieć ex post w stosunku do zgłoszonego wcześniejszej popytu na nią – zgłoszenie ex ante, co pozwala lepiej dopasować czasowo i kosztowo stronę podażową i popytową.
 _____-__________-_______-___________ (1)

Modele z silnikami Euro 6 i zachodnioeuropejskie komponenty

Silniki Euro 6 pochodzą  od Cumminsa. Są to sprawdzone wyroby z serii ISB, w dodatku występujące w większej liczbie wersji docelowych, niż uprzednio. Silniki Cummins należą do niezwykle sprawdzonych i cenionych przez klientów. Wyróżniają się dobrymi osiągami, w tym wysokimi maksymalnymi mocami i momentami obrotowymi w stosunku do pojemności, relatywnie niskimi wymaganiami obsługowymi, niską emisją hałasu oraz względnie niskim zużyciem paliwa.Cechy te bezpośrednio wpływają na koszty pozyskania i posiadania, określane mianem TCO, oraz na sam komfort prowadzenia. Ważna pozostaje tu szczególnie wysoka efektywność w realizacji powierzonych zadań transportowych w powiązaniu z pewnością tej realizacji. W tym kontekście Cummins zapewnia na terenie kraju naszym użytkownikom wymagane wsparcie techniczne na odpowiednim poziomie, a wypracowany z nim dotychczasowy schemat współpracy sprawdził się w praktyce”.W nowych pojazdach są także standardowo instalowane inne kluczowe komponenty od renomowanych zachodnioeuropejskich dostawców. Przykładowo skrzynie biegów pochodzą z koncernu ZF, z kolei pozostałe ważne podzespoły od firm takich jak Bosch, Wabco, Holset, Sachs czy Knorr Bremse.

Polecane: samochody strażackie | hakowiec | żuraw samochodowy | wywrotki | pojazdy komunalne | samochody z HDS