Kamaz Polska otwiera oficjalnie oddział we Wrocławiu

W dniu 6 października Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego reprezentanta w naszym kraju interesów koncernu Kamaz – rosyjskiego producenta uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów – oficjalnie otworzyła swój nowy oddział. Mieści się on w Żernikach Wrocławskich.

 

Uroczystość odbyła się jako kolejna edycja wydarzenia, jakim są – organizowane już przez podmiot od pewnego czasu – Dni Otwarte. Wybór tym razem Żernik Wrocławskich nie stanowił przypadku, gdyż tam właśnie – jak wskazano – mieści się nowy oddział firmy. Znajduje się on na terenie zajmowanym przez bazę sprzętową i zaplecze serwisowe Przedsiębiorstwa Przewozów Towarowych PPT PKS sp. z o.o. W jego budynku administracyjnym Kamaz Polska wynajmuje pomieszczenie biurowe dla handlowców z bezpośrednim dostępem – własnym oddzielnym wejściem oraz może korzystać z części serwisowej. Wybór takiego właśnie partnera do współpracy nie był przypadkowy. Jego obiekt jest całkowicie nowy, niedawno wzniesiony od podstaw. Plac parkingowy z przodu może pomieścić co najmniej kilkanaście ciężarówek solo lub zestawów, z kolei na głównym placu postojowym z boku i z tyłu jednostek taboru może stać kilkadziesiąt czy nawet ponad 100. Dodatkowo zlokalizowano tu Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, wykonującą m.in. przeglądy rejestracyjne. Sama Stacja Obsługi Pojazdów ma pięć głównych, w pełni przejazdowych stanowisk. To z nich mogą korzystać użytkownicy ciężarówek marki Kamaz, dokonując napraw i przeglądów gwarancyjnych oraz pogwarancyjnych. Odpowiednio dobrany zespół mechaników, zaopatrzonych w nowoczesne wyposażenie warsztatowe, stanowi gwarancję wykonywania prac na najwyższym poziomie, wymaganym przez Kamaza. Tym bardziej, że osoby te przeszły konieczne w tym zakresie szkolenia oraz stale doskonalą swoją wiedzę, ze względu na premierowe rozwiązania i komponenty pojawiające się samochodach rosyjskiej marki oraz dochodzenie kolejnych modeli. Przykładowo wkrótce oferta obejmie wersje z 370-konnymi, 8,9-litrowymi silnikami Cummins oraz rozpoczną się dostawy 2-osiowego, szosowego podwozia typ Kamaz 5325-H6 4×2 – T1825. Podwozie to otrzymało kabinę bazującą na kabinie Mercedesa Axor i 290- lub 310-konny silnik Cumminsa. Wariant ten w pierwszym rzędzie jest dedykowany dla sektora budowlanego, komunalnego, w tym pod nadwozia typu śmieciarka, oraz drogownictwa i tzw. ciężkiej miejskiej dystrybucji.

Poza tym następna kluczowa zaleta obiektu w Żerniki Wrocławskich polega na jego niezwykle dobrym położeniu – łatwym transportowo dostępie. Obiekt ten umiejscowiono bowiem przy ulicy Strzelińskiej 13, z jednej strony około 500 m od tzw. małej południowej obwodnicy Wrocławia i ronda prowadzącego do Iwin oraz wrocławskiej dzielnicy Ołtaszyn, z drugiej niemal 4 km od zjazdu Wrocław Wschód z autostrady A4. W dodatku tuż obok niego usytuowane są nowoczesna myjnia oraz stacja paliw Lotosu.

Wydarzenie w dniu 6 października rozpoczęło się o godzinie 11. W jego trakcie zaproszeni goście, którzy przybyli dość licznie, mogli się zapoznać aż z kilkunastoma samochodami proponowanymi przez Kamaz Polska. Z klasy tonażowej ciężkiej pochodziło osiem egzemplarzy, w tym m.in.:

  • 2-osiowe podwozie 43265 – B1629 4×4;
  • 3-osiowe, terenowe podwozie 43118 – B2231 – 6×6 z zabudową w postaci wywrotki tylnozsypowej – 1W – z żebrowanymi ścianami bocznymi;
  • 3-osiowe, terenowe podwozie 65111 6×6 z zabudową w postaci rynnowej wywrotki tylnozsypowej – 1W;
  • 2-osiowe, szosowe podwozie 53605 – K2031 – 4×2, przeznaczone przykładowo pod wywrotkę i zakabinowy żuraw HDS;
  • 3-osiowe, terenowe podwozie 43118 6×6 z wyłącznie pojedynczym ogumieniem oraz żurawiem KC-55713 o maksymalnym udźwigu 25000 kg przy 3 m i maksymalnym momencie siły udźwigu 85 tm;
  • ciężki terenowy samochód ratowniczo-gaśniczy GBA, oparty na 2-osiowym, terenowym podwoziu 43265 – B1529 – 4×4, z wykonanymi przez Zamet Głowno dobudowaną, załogową, 6-osobową (1+5), integralną kabiną i specjalistycznym nadwoziem;
  • 3-osiowe, uterenowione podwozie 65115 – T2531 – 6×4 z osprzętem do zimowego utrzymania dróg w postaci zespołu przednich, rozkładanych pługów i piaskarki wraz z modułem solanki.

Do tego doszło przygotowane do uczestnictwa w rajdach terenowych odpowiednio zmodyfikowane wydanie 3-osiowe, z długą kabiną, nadwoziem furgonowym i wyłącznie pojedynczym, balonowym ogumieniem na wszystkich kołach.

Wystawiane odmiany odzwierciedlały zatem niemal pełną paletę zasadniczych wykonań, dostarczanych obecnie przez Kamaz Polska rodzimym odbiorcom. Są to wszystko modele szosowe, uterenowione i terenowe, zaopatrzone w nowoczesne jednostki napędowe Cummins spełniające normę czystości spalin Euro 6, mechaniczne skrzynie przekładniowe ZF oraz zmodernizowane kabiny o nowocześniejszej stylistyce i wyższym zapewnianym komforcie pracy. Pochodzą one z montażu przemysłowego prowadzonego przez Autobagi na Litwie i zachowują najważniejsze tradycyjne przymioty Kamaza, takie jak wręcz legendarne odporność na wyjątkowo ciężkie klimatyczne i terenowe warunki eksploatacji oraz na mniej wprawnego użytkownika. W pierwszym rzędzie przeznaczono je dla takich nabywców, jak budownictwo, straż pożarna, leśnictwo, drogownictwo, energetyka, służby komunalne, ekipy poszukiwawcze i remontowe czy kopalnie odkrywkowe. Na szczególną uwagę z nich zasługuje 3-osiowy, w pełni terenowy typ 43118 6×6 – B2231. W standardowej kompletacji otrzymuje on mianowicie m.in. wyłącznie pojedyncze, balonowe ogumienie o rozmiarze 425/85R21 z bieżnikiem terenowym i regulacją ciśnienia. Dzięki temu wyróżnia się ponadprzeciętną dzielnością terenową – mobilnością taktyczną. Niemniej o jego realnej wyjątkowości – unikatowości świadczy fakt, że jest to obecnie na polskim rynku jedyna w pełni terenowa ciężarówka o dopuszczalnej masie całkowitej 22500 kg i trzech osiach. W efekcie wartości jednostkowe nacisków na każdą z osi nie przekraczają średnio 7500 kg. Tym samym auto charakteryzuje się bardzo małym naciskiem jednostkowym na cm2 i w związku z tym przede wszystkim nadaje się do wykorzystania na terenach trudno dostępnych, z grząskim, błotnistym, piaszczystym podłożem, jak lasy, pola bądź drogi gruntowe. Dojedzie bowiem praktycznie wszędzie. Dlatego Kamaz Polska poleca je głównie energetyce, budownictwu, straży pożarnej, kopalniom odkrywkowym oraz ekipom poszukiwawczym i remontowym. Takie ciekawe jego kompletacje to przykładowo terenowa wywrotka o ładowności dopuszczalnej do 12000 kg, żuraw i ciężki typ ratowniczo-gaśniczy ze zbiornikami na wodę o pojemności od 4000 do nawet 6000-7000 litrów, w zależności od rodzaju zastosowanej kabiny – krótka-dzienna, długa, wydłużona załogowa, w tym integralnie wydłużona albo integralny moduł kabinowy w nadwoziu. De facto więc w zakresie pozycjonowania typ 43118 6×6 pełni rolę nowocześniejszego i nieco cięższego następcy Stara 266.

Listę wystawianych pojazdów uzupełniały dwie lekkie dostawcze GAZ Gazele, w tym Next, służący w Kamaz Polska jako mobilny warsztat wyjazdowy.

Poza samym oficjalnym otwarciem punktu, zwiedzaniem serwisu i wystawą pojazdów organizatorzy przygotowali szereg atrakcji. Chcąc zachęcić do licznego przybycia zaplanowano m.in. występy artystyczne: pokaz 3-osobowej grupy tancerek, Folk Show – czyli taniec w prawdziwym kolorze, pokaz tańca Burleska oraz występ sportowej drużyny Cheerleaders.

Do tego przewidziano inne atrakcje zarówno dla najmłodszych, jak i starszych, jak możliwość uczestnictwa w zręcznościowej grze komputerowej, z ciężarówką Kamaz w roli jej głównego bohatera. Nie zabrakło także smacznego jedzenia, a całość poprowadził prezenter telewizyjny Wojtek Kaczmarczyk. Warto też zaznaczyć, iż o randze imprezy świadczył fakt, że swoją obecnością zaszczycił ją dyrektor zbytu na Europę z centrali Kamaza w Rosji.

Otwarcie nowego punktu w Żernikach Wrocławskich wpisuje się realizowaną przez podmiot strategię ekspansji w zakresie wsparcia sprzedaży i posprzedażowego. Obecnie w biurze pracuje jeden handlowiec, ale wkrótce dołączy do niego drugi. Zakres terytorialnej odpowiedzialności oddziału obejmuje teren województwa dolnośląskiego oraz część województwa lubuskiego.

Uczestniczący z imprezie Wojciech Traczuk – dyrektor handlowy Kamaz Polska – powiedział „Sukcesywnie ewolucyjnie rozwijamy autoryzowaną sieć handlowo-serwisową. Z jednej strony chcemy być jak najbliżej klienta, z drugiej tego właśnie silnie wymagają od nas nasi klienci. Docelowo na tym etapie zakładamy, aby odległości między punktami nie przekraczały 50-70 km, wskutek czego każdy użytkownik aut marek Kamaz i GAZ Gazela będzie w stanie dojechać do takiego punktu w maksymalnie godzinę, dwie. Ta stale wzmacniana reprezentacja w terenie powoduje, że możemy lepiej poznać naszych odbiorców i dzięki temu szybciej oraz bardziej adekwatnie reagować na ich potrzeby. Ponadto użytkownicy zyskują ułatwiony, pewniejszy i bliżej zlokalizowany dostęp do autoryzowanych punktów naprawczych. Czas naszej reakcji może być zatem zdecydowanie krótszy – przeglądy i naprawy mogą być wykonywane szybciej, co oznacza szybszy powrót danej jednostki taboru do wykonywania zadań, czyli do zarabiania pieniędzy. A tego przecież w pierwszym rzędzie dotyczy kwestia – by Kamazy stały się narzędziami do wsparcia w generowaniu jak najwyższych przychodów przy możliwie najniższych wydatkach kosztowych i stratach czasu, które również przecież dzisiaj kosztują. Powtórzę więc ponownie – chcemy być bliżej naszych odbiorców, by zapewnić im wsparcie na poziomie relatywnie porównywalnym z tym, co gwarantują im dzisiaj znane zachodnie koncerny. Tym bardziej, że z roku na rok na naszych drogach zwiększa się liczba nowoczesnych ciężarówek marki Kamaz oraz stopniowo powiększa się grono naszych partnerów w biznesie – naszych klientów. Są oni dla nas najważniejsi – dlatego jak w dobrej, kochającej się rodzinie, zgodnie z najlepszymi słowiańskimi zasadami i tradycją w tej sferze – obok swoich dobrych bliskich chcemy i musimy być jak najbliżej”.

 

< Powrót do bloga